E-mail marketing: zelf doen of uitbesteden?

E-mail marketingE-mail marketing is een marketinginstrument dat snel inzetbaar en aantrekkelijk geprijsd is. Een wekelijkse nieuwsbrief, een eenmalig aanbod, een persoonlijke verjaardagmail: E-mail is de perfecte manier om banden mee aan te halen of om in no-time een product of dienst onder de aandacht te brengen.

Dat klinkt aantrekkelijk, maar er schuilt ook een addertje onder het gras. Want door één druk op de knop ‘Verzenden’ ga je wel een interactieve dialoog met je klant aan. En die klant verwacht nogal wat. Stuur je een verjaardagwens? Dan verwacht hij dat volgend jaar weer. Schrijft hij zich in voor een bijeenkomst? Dan verwacht hij direct een bevestiging. Hoe ga je daarmee om? Ga je de uitdaging zelf aan of besteed je het uit?

Wat als je het zelf doet ?

Natuurlijk kun je zelf e-mails bijvoorbeeld via Outlook verzenden. Maar is dit een verstandige keus? Zeker als het om een grote hoeveelheid adressen gaat, kun je de interne mailservers binnen jouw bedrijf flink belasten. Daarnaast bestaat het gevaar dat je met je e-mailadres of – erger nog – met de URL op een blacklist terechtkomt. Daardoor wordt de mail van jou of jouw bedrijf als spam beschouwd. Voor een eenmalige actie met een beperkt aantal adressen is ‘zelf doen’ nog te overwegen. Zorg er dan wel voor dat jouw uiting in stijl aansluit bij jouw andere communicatiemiddelen.

E-mail marketing uitbesteden !

Natuurlijk kun je jouw e-mailmarketingcampagne geheel aan ons uitbesteden. Net als voor de traditionele media verzorgen we graag de redactionele en grafische invulling, waarna we jouw boodschap de wereld insturen. In overzichtelijke rapportages laten we je de resultaten en response zien.

Het enigste wat jij moet doen is het aanleveren van e-mailadressen in een excelbestand. Daarbij vragen we wel om een wettelijk verplichte verklaring waarmee je aangeeft dat de geadresseerden goedkeuring hebben gegeven voor het ontvangen van commerciële e-mails. De bevestiging dat de geadresseerden tot je vaste klantenkring behoren, is eveneens voldoende.

Ben je nieuwsgierig geworden over E-mail marketing? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.